25 чи 7 січня: як і коли слід святкувати Різдво

25 грудня чи 7 січня: як і коли слід святкувати Різдво

Христос народився!

Друзі, наразі, в Україні точаться дискусії щодо переходу на григоріанський календар. Дехто вважає цей перехід кроком виключно політичним і через те непотрібним. Мовляв, політику і віру треба розділяти. Дозволю собі не погодитися з таким твердженням. Почнемо від початку.

Питання переходу на новий календар в Україні постало не прямо зараз, буцімто “на догоду новомодним течіям у християнстві”, як стверджують деякі необізнані “релігієзнавці” з московського патріархату. Питання переходу постало з того часу, як новий календар з`явився як такий, а саме: григоріанський ввів на заміну календару юліанському 4 жовтня 1582 року Папа Римський Григорій XIII, і нині він ухвалений у світі як міжнародний стандарт.

Україна ж на той час знаходилася у складі католицької Речі Посполитої, відповідно, нас, українців, цей перехід не міг обійти в принципі.

Юліанський календар був запроваджений Юлієм Цезарем ще до Різдва Христвого і мав суттєвий недолік: раз на чотири роки (у високосний рік) додавався один день, який зсував усі свята. Григоріанський же календар цей недолік виправляв, тому і відбувся цей абсолютно виправданий перехід.

Повертаємося до України. Одразу, як постала Українська Народна Республіка, тодішній уряд нашої країни перейшов до відліку за григоріанським календарем у 1918 році. На жаль, «довершили» цей перехід совєти, що окупували Україну, створили свою штучну чекістську РПЦ, яка вела ізоляційну політику й, відповідно, совєти повернули всіх до літочислення за “старим стилем”. Але новий рік ця совєцька церква лишила за новим стилем.

Тому, коли українці “з розмахом” святкують новий рік 1 січня, а Різдво виходить святом другорядним, то пам’ятайте: цю хибну звичку нам насильно прищепили совєтські окупанти, і ми маємо її позбутися.

Не варто забувати, що перед Різдвом за православною традицією (тобто, до 7 січня) треба тримати піст, але, якщо людина святкує Новий рік 1 січня, вона дуже часто не дотримується посту.

“Такий православний християнин, виходить, несерйозно ставиться до віровчення своєї церкви”, — вважає відомий магістр теології Павло Валенчук.

Отже, я за перехід на григоріанський календар як крок абсолютно логічний також і з точки зору астрономічної точності (статус стандарту григоріанського календаря затверджено ISO 8601[1). А Церква має бути в авангарді здорової наукової думки, а не створювати прецедент вважати саму поважну інституцію (Церкву) такою, яка не розуміє елементарних речей.

Також ще один важливий аргумент: християни України мають бути в єдності з усіма католиками, протестантами та православними всього світу, які (93%) святкують свята за нормальним астрономічним григоріанським календарем, а не потурати ізоляційній політиці московських попів.

І, особисто для мене, є ще один важливий аргумент: ми, українці, маємо слухати своїх церковних лідерів, а не якихось зайд. А наші лідери — Голова ПЦУ Єпіфаній, Голова УГКЦ Святослав, — за перехід українських церков на григоріанський календар. Також і переважна більшість протестанських громад вже давно святкують християнські свята за григоріанським календарем.

Тож цей процес, який розпочався не сьогодні, а на сьогодні ще й підтриманий державою (25 грудня, як і 7 січня, є державними святами), є логічним і, безумовно, потрібним для Української Церкви Божої.

І на завершення: насправді, у Святому Письмі немає точної дати, коли народився Спаситель. Головне — Він народився, і світ було врятовано. Цього ми не маємо права забувати, незалежно від того, хто як святкує. І цю благу звістку ми, християни, маємо нести від України й аж до краю землі!

Славімо Його!

Голова Проводу
Добровольчого Руху ОУН
Микола “Буревій” Коханівський